Günümüzde çocuklarýn dijital dünyada geçirdiði süre azýmsanmayacak boyutlara ulaþmýþtýr. Popüler eðlence araçlarýndan olan dijital oyunlar; çocuklar tarafýndan sýklýkla ziyaret edilen bir platform halini almýþtýr. Dijital oyunlar eðitim ve geliþim gibi birçok alanlarda kullanýlmakla birlikte, bu oyunlardaki þiddet unsurlarýnýn çocuklarýmýzýn geliþiminde risk teþkil ettiði bir gerçektir. Oyunlarýn içeriðinde yer alan þiddet olgusu çocuklarýn psikolojisi ve sergileyecekleri davranýþlar üzerinde önemli bir faktördür. Dijital oyunlar, çocuklarýn eðitim döneminde onlar için fiziksel bir ortam oluþturmasa da onlar için sanal ve istediklerini yapabildikleri sýnýrsýz bir evren oluþturmaktadýr. Þiddet ve saldýrganlýk kavramlarý toplumdan topluma ve kültürden kültüre deðiþiklik göstermiþtir. Baþkalarýný tehdit eden ve insanlara fiziksel ve zihinsel zarar vermeye yönelik davranýþlar þiddet olarak tanýmlanmaktadýr. Bununla birlikte saldýrganlýðýn birçok tanýmý ortaya konmuþtur. Hatta dijital oyunlar sayesinde þiddete estetik bir boyut da kazandýrýldýðý da söylenebilmektedir. Bu duruma birçok kiþinin oynadýðý dijital savaþ oyunlarý örnek verilebilmektedir. Dijital oyunlar sayesinde þiddeti normalleþtirmek, þiddetin toplum içerisinde kabul edilebilir bir davranýþ olabileceðini kabullenmenin yolunu açabilmektedir. Bu görüþlerden hareketle, derleme yöntemi ile gerçekleþtirilen bu araþtýrmanýn amacý; dijital oyunlardaki þiddet unsuruna yönelik sonuçlara ulaþmaktýr. Elde edilen sonuçlar doðrultusunda; video oyunlardaki þiddet algýsý ile gerçek hayattaki þiddet algýsý arasýnda güçlü bir bað olduðu tespit edilmiþ, þiddet unsuru içeren dijital oyunlarýn, çocuklarý saldýrgan daranýþlara yönelttiðine dikkat çekilmiþtir.
Anahtar Kelimeler: Dijital Dünya, Dijital Oyun, Þiddet
|